Followers

get this widget here

Search This Blog

Friday, July 19, 2013

Jika Allah Merancang, itulah perancangan yang Terbaik

SALAM...
Minggu neh dah start praktikum 2 dkt SK Bukit Jambul,Pendang....memandangkan dkt ja dgn umah jdi parent pun bt keputusan suruh aku duduk ja dkt umah...bulan posa lg tu...bila ramai2 bukak posa meriah la sikit kan...bulan posa kali neh aku rasa mungkin bulan yang menyedihkan..

Smlm aku baru ja dpt tau pasal satu brita yang bagi aku paling sedih sepanjang minggu neh...Pasal anak sedara aku yang sulung neh...paling sedih aku sorg ja yang baru tau tntng kondisi dia yang sebenar smlm lps adik aku crita...sedihkan...semua family dah pakat tau...tp aku sorg ja yang xtau apa...anak kak aku yang sulung xsihat....kak aku mengandung dah nak masuk 8 bulan dah...tp time bln ke 7 bru doktor kesan yang anak dlm kandungan dia xsihat...dan kalau dilahirkan 90% xselamat....aku time dpt tau tu istifar ja byk2 dlm hati....air mata dah berlenang dah...aku punya excited nak dpt anak saudara smpai setiap kali p mall ja aku msti p part baby...bila dpt tau semlm aku sedih sgt...
Baby tu katanya xmampu untuk hidup...doktor kata skrg pun hidup hnya bergantung sepenuhnya pada tali pusat ibu saja...dah sebulan dah aku dpt khabar brita yang air ketumban baby tu kering tp aku xsangka kes kakak aku smpai mcm neh....aku sedih...mak aku pun smpai xboleh nak crita sbb bila nak crita ja air mata dah berlenang... aku xbleyh nak bayang mcm mana la kakak aku nak trima semua neh...dia mesti lgi sedih...minggu dpn dia dah nak balik bersalin di Kedah...Adik aku ckp skrg neh kakak aku ngan abg ipar aku dah mula bersedia fizikal,mental dan emosi untuk hadap situasi ni...mak pun pesan suruh prepare apa2 kemungkinan yang berlaku...semalaman aku xbleyh tidoq sbb sedih...lemah semangat aku...lost...xtau nak story dkt sapa dah...lidah aku pun kelu lps adik aku crita pasal tu...Ya Allah ujian dari-Mu ini sesungguhnya berat untuk kami sekeluarga ya Allah... sekarang nie kami sekeluarga berharapkan keajaiban berlaku....doktor pun ckp xbleyh bt apa dah...doktor pun berharap keajaiban berlaku...semperna bulan puasa nie...aku harap kawan-kawan blogger turut sama doakan anak menakan aku tu...semoga dirahmati Allah....sesungguhnya kami sekeluarga sudah mula redha dengan apa jua ketentuan Allah....
Semoga Allah memberkati kakak aku dan kandungannya serta semua wanita yang mengandung di luar sana...Amin..
T_T

No comments: