Followers

get this widget here

Search This Blog

Friday, May 1, 2015

Journey of my career


Assalamualaikum...
Lamanya x berblog..
Sekarang dah genap 3 bulan dah aku berkhidmat dekat pedalaman Sarawak neh..
BELAGA...
Memang sebelum ni nama tempat neh pun aku xpernah dengaq...tp skrg aku la salah sorg guru y menabur bakti dkt sekolah kecil dlm daerah neh...
hahahah...dgaq cam clise ja..hehee

Waktu first sampai sini mmg cuak jgk sbb jln nak masuk sini agak mencabar dengan lalu tepi gaung2...naik2 bukit semua tu...mabuk pening tu xyah kira la mmg wajib rasa...roller coster darat la lebih kurang...
Mcm xpercaya rasa bila smpai dkt pekan dia...boleh tahan jgk la...boleh la jadi pengkalan setakat nak dpt line phone nak call family semua tu...
Nak g sekolah aku pulak mmg kena naik bot or perahu...
Dua-dua transport neh mmg aku dah merasa la sbb dah 3 bulan kan...lalu dkt kwsn jeram2 tu mmg cuak xyah ckp la..
Tp tu la situasi y jdi pengalaman y aku boleh crita dkt anak cucu nnt...
Xbes kan crita aku...mmg la xbes sbb aku xpndai sgt nak crita...heheh...
But the best part y aku paling suka dkt sini mesti la mandi sungai...mmg hobi aku dri dlu n dkt cni byk tmpt y boleh picnic....wooohooo...
Suka suka suka...hehehe...
Kalau dah boleh mandi sungai tu mmg hilang hbis stress duduk dkt cni...mslh2 dkt sekolah semua...

Apa y aku pegang sepanjang aku smpai sini ialah...kita tak boleh nak ubah takdir...tp kita boleh ubah suasana...hehehe...clise lg...
Cam umah y kami duduk skrg...waktu first masuk tu Ya Rabbi mcm xmau duk...tp pikiaq balik kami nak duk mna kalau xmau dok situ kan....mula dari hari first melangkah duduk dlm umah tu aku dgn zahra bdk mktb aku mrangkap posting mate aku...dan jgk merangkap housemate tersyg aku skrg...nasib la aku posting dgn dia...at lease ada geng...kpala masuk ayaq sama2 pula mmg rasa la release tension kekadang lawan gelak dengan dia...hahahaha...mana aku nak crita tdi lupa dah....haaaaa pasai rumah...rumah tu aku ngan zahrah renovate pa semua beli brg2 sikit2 lama-lama alhamdulillah nmpk la rupa rumah dah skrg...cuma xcat lain ja lg...hahaha...
Cat tu tggu la nnt...lps depa baiki bumbung syiling pa semua...
Hehe....setakat tu ja la kot nak crita nnt aku crita len...hehehe...
Kalau rajin...haha
Selamat Hari Pekerja kepada diri sndiri dan semua buruh2 aka pekerja y berada di Malaysia...hahaha...
Till we meet again...
Here some picture of my journey...



Pngangkutan kami...


Picnic time...mandi sungai...

Anak-anak..

Bot express y ada..

Cikgu-cikgu semenanjung di sekolah aku...mkn2 di Sibu..

Partner in crime+postingmate+housemate+kekasih ati ambo dkt sekolah...pengubat duka lara...pendengar + radio bergerak sama ngan aku..heheehe

PPD kami...

Sekolah tempat tabur bakti...

Anak2 tahun 1..

No comments: