Followers

get this widget here

Search This Blog

Monday, June 24, 2013

3 in 1 story... #C.h.a.o.s.m.y.t.h

Lama betoi aku tak update dkt blog neh...mcm2 nak crita tp sbb lama xupdate aku jadi lupa mcm mana nak menulis dah...choii..
semester baru pun dah masuk minggu ke 2 dah hari neh...lagi setaun ja lagi nak habis...xsabar excited tu semua ada...sedih pun ada la kan sbb nak berpisah ngan kawan2...kawan aku pun ramai yang dah mula hbis mengaji dah...ada y nak smbung master la..y nak kerja dlu la...yang dah mula berkahwin pun dah ramai..bila aku tgk semua neh baru aku mula sedar yang aku neh rupanya dah tua..hehehee...alamak..apa perancangan aku??apa aku nak buat??semua tu xdak lagi dalam kpala otak aku neh...yang ada skrg menu apa aku nak makan jap gi ja...hehee...

last week aku dpt mcm2 berita yang mengejutkan...mengembirakan...paling gembira bila aku dapat praktikum dkt dengan umah...yuhuuuu....best sbb dpt bukak posa dgn family...then bleyh terawih sama2...dah mmg parent aku xbg aku duk rumah sewa sbb katanya dkt sgt...so redha ja la...aku mmg nak duk umah sewa...teringin la kan nak duk dgn kawan2...sbb tu ja peluang yang ada...sbb dikhabarkan aku akan duduk hostel smpai hbis semester 8 kat maktab neh...kalau peluang 2bulan neh boleh la jugak merasa duk umah sewa...tp tak boleh nak kata apa dah bila ayah aku dah bagi kata putus dah...redha ja la sbagai anak...tp ayah aku bg la kalau nak p lepak bukak posa ka apa dgn depa semua...tu yang best tu...dpt green light awai2...

second yang aku excited sgt minggu lepas ialah one of my friend just got married....kawan masa sekolah dulu-dulu...geng kena denda sama2...geng makan sama-sama...skrg dia la kaklong sbb dia kawin dlu kan...hehehee...actually dah ramai kawan dah mula menjejakkan kaki ke alam perkahwinan...cuma yang neh special sbb kwn sama2 time sekolah menengah....kenangan paling banyak pun kan time sekolah menengah...hehehee...budak buaih la katakan...kalau sehari xkena denda tu bleyh dikatakan hari bertuah kami la....ada saja ja nak kena denda time tu...dari sekecil-kecil kesalahan smpai la sebesaq-besaq alam....dataran dgn kami tu xdpt dipisahkan lah...slalu ja jdi tmpat lepak tgh2 hari kat situ dok jadi tugu negara....xpun depan surau...hahahaa...bila teringat balik rasa mcm nak tergelak la pulak...tapi buaih2 pun akhirnya semua berjaya dengan haluan masing2...aku ja sorg2 xtau lagi mcm mana dgn isu posting neh....sabar ja menunggu tgk senior2 posting ka idak ....

Hari neh jgk junior2 baru dah mula masuk...lps neh penuh la JPP dok jerit-jerit panggil depa turun....tp nmpk gaya mcm xdak y masuk blok neh ja...sbb sunyi xdak suara parent lg neh...dah pkul 12 dah neh...heheee...blok paling ujung...sapa nak letak...slalu last2 ja y masuk sini...tu pun bagus jgk...dgn air xdak neh...xdak la berebut sgt...hehehe...bila dah menulis neh smpai lupa dah hbis semua...ok la smpai sini ja dlu...sbb nak kena p jumpa mama Yati jap pasal urusan pulangan bayaran hostel untuk 2 bulan praktikum tu....hhehee...moga2 Allah permudahkan la...dpt la jgk kawan2 aku buat duit tu untuk bayar rumah sewa nnt...ringan la ckit beban depa...aku??hehehe...aku bleyh guna untuk duit minyak berulang-alik nnt...(^_^)v

Jumpa lagi...tq sbb baca celoteh aku...
Assalamualaikum... 

No comments: