Followers

get this widget here

Search This Blog

Saturday, April 2, 2011

Family comes first then u will feel calm.

Byk slogan y slama neh kita semua dah dgq..
contohnya mcm
family first~~
utamakan keluarga~~
Keluarga segalanya~~ *apa benda y aku merapu neh
hahaa...okeyh...hri neh actually aku sptotnya berada di Villa mahligai Guar Indah dah...
tp disebabkan Banjir dan situasi memaksa untuk aku stay ja kat hostel...
nightmare jgk la kalau jdi mcm taun lps...
stok mknan hbis...tp tuk taun neh aku prepare awai2 apa2 y ptot....mean bekalan mknan la y pling penting kan..hehhee....next item xbleyh lupa ialah blanket tevai2...sbb sejuk...
situasi kali neh xbrapa kecoh sbb semua dah pakat prepare....just 1 thing ja y aku lupa nak prepare ialah pocet money...aiyoooo...amma appa....duit poket xdak la....bank tenggelam...lupa nak ambik duit siap2...
huhuhu....nsib meggi sudi menemani...hehehe...~~poyo
okeyh dlm suasana y agak genting kat cni first y aku pikir ofcos la aku nak balik umah kan...
tp bila pikir2 balik better aku hadap ja bnda neh kan...bila lg nak feel banjir...taun lps dah lari balik dah...taun neh nak try feel la plak..
suasana kat villa mahligai guar indah : semua ahli keluarga aku sdg berkumpul skrg except aku ja y xdak...
huhuhu....cedih bhai..kak2 aku semua dah terpacak kat umah kan....y jauh smua balik...
aku y dkt ja xmuncul....
smlm ayah call byk kali jgk la tnya keadaan kat cni.....rasa best la plak semua pkat ambik berat...
hehehee...~~poyo lg skali...
pg tdi lak mak call tnya jdi balik ka x...then2 aku ckp xjdi...sbbnya aku tkot xdpt teksi ja...
lastly aku dah rasa mcm menyusahkan parent aku la plak bila semua mcm risau ja...
aku pown xplain la kat fmily aku satu2 y di cni dah xujan dah....semua stabil...
huhuhuhuhu....aku pown dah bleyh rileks dah sidai baju2 p kem hri tu...sbb matahari dah menunjukkan muka...
acece...mcm karang brita lak aku rasa...
sbnrnya aku nak story bnda lain....
tp bila tulis jdi menda lain...
hehehe...biol ka hapa aku neh....tolong sekeh jap 2 3 kali...
okeyh stop feeling2 jap...
sbnarnya aku nak ckp y family neh adalah segalanya...
based on pengalaman aku la...
klau rmai mna kwn skali pun kadang2 kita akan termakan hati jgk dgn kwn2...dan payah lps tu kita nak rapat mcm dlu balik...
tp kalau dengan family,....kalau kita termakan hati lama mna pown...last2 kita akan jdi rapat jgk mcm besa...
aku ckp betoi la....
tipu kalau xdak mslah dalaman family n not to mention who....
mcm kalau kita ada mslah ..mmg kdang2 kita lebih dekat untuk story dkt kwn baik kita...
tp kdang2 ada jgk rasa syak kan kat kwn tu...betoi dak aku ckp neh....
sapa rasa betoi tepuk kpala sndiri...okeyh...
tp kadang2 sebahagian tu lebih suka untuk share dgn family dia....mean kak,abg,mak,ayah...
mcm aku sndri..aku slalu share dgn mak aku....tp even xsemua aku share tp aku rasa tenang sgt lps share dgn mak...
First sbb aku rasa tenang....sbb kita x akan syak kpd mak kita...
second sbb mak mcm lebih faham jiwa anak-anak dia...
third sbb nasihat y mak bg mcm berguna sgt...(even kadang-kadang kita xguna pown)
heeee...seriusly kalau dulu duk asrama mmg rasa jauh ja dri mak...
tp skrg pun duk asrama jgk tp rasa dekat sgt...
sbb dulu xbyk y kongsi ngan mak...kalau kongsi just y biasa2 ja...
skrg dah meningkat usia...so kalau sembang dgn mak dah rasa mcm sembang dgn kwn2 ja...
feeling more comfortable than before....
Rasa tenang gitu....cewahhh...sure lps neh korunk semua ckp aku anak mak kan...
hahahaa....hello aku anak mak n ayah okeyh....
so lps neh sapa2 y rasa nak pikat aku kena la kenal-kenalan dengan parent aku dlu...
sbb apa y parent aku fikir the best ...maka bagi aku the best la org tu..hehee...
bt masa neh aku bersyukur sgt y aku still ada mak dgn ayah....
bg kwn2 aku y dah xdak salah seorg dripada mereka...
aku mintak maaf kalau aku tersinggung perasaan ampa dgn kata-kata aku....
berdosa besar aku kalau aku mengguris hati hampa...mintak maaf byk2....
aku syg ampa semua....sama mcm aku syg fmily aku...serius aku xtipu....
xbersama xbermakna aku menjauh atau membenci...
<3 love forever <3
_ASSALAMUALAIKUM_ 


No comments: