Followers

get this widget here

Search This Blog

Saturday, March 5, 2011

KEMBARA INSPIRASI TELUK SEGADAS

halo..halo....lama xlepak kat blog....
sorry dkt kwn blogger sbb xsempat nak menjenguk ke blog korg....
hri tu diah ada jnji nak show-off vacation kami p Teluk Segadas tu kan....
hehhee....korg layan la semua gmbq2 neh....

hehehee....
sila la layan bersama kopok twisties yer....


First day...
muka riang ria sblum bertolak....








malang xberbau....
van y kami naik bt hal even dah p service....
that why kami terhidu bau hangit tyme dkt Arau....
so park tepi jln....drebar ckp paip air bocor...
so kami tersadai SEKEJAP dlm 1 jam lebih......hehehe....




then ...perjlnan semua lancar ja lps mekanic kidnap jap van kami bwk p repair...
lps bbrapa jam....
so kami smpai la dkt Teluk Batik....
lepak2 jap tggu Speed boat...





naik speed boat dlm 23 minit smpai la dkt Teluk Segadas....
bt khemah semua....
rest jap lps dpt taklimat...
so lps tu dah bleyh terjun laut...or 'LoUt' bak kata Farah...hehehehe





mlm lak kami jdi nelayan berjaya.....
aktiviti memancing begins at the first night....
agak gempak jgk la...sbb ada kes y hasil pancingan adalah kwn sndiri...
hehee....ada la dlm 2 kali jgk 2 org mamat neh dok memancing mata kail satu sama lain...
hehehe....pecah perut aku nengok gelagat depa neh....
aktiviti aku lak mlm tu dok calling2 ngan kwn aku....
sbb tetiba lak dpt free call kan....
so...aku gayut ar dgn dia smpai berdengung telinga masing2...hehehe





besoknya.....snorkeling tyme.....kayak tyme....segala mcm la...
day begin dgn senam pagi....
dok usha puak2 MIC tu dok jog spnjang pantai kan.....
hahahaa....serius aku xbkak mata...hahahaa
pejam 24jam....hahahaa....dok rasa mcm lembaga2 itam dok berlari ja...
hahahaa...jahat toi aku neh....
mau xnya...sapa suruh dok bt seksi bleyh.....
xkebuluq aih aku nak nengok....
:P
then snorkeling la ampa smpai nak muntah pown xpa....
aku lak mmg xdak tyme la nak lps kan...
rasanya aku rest la kejap untuk g mkn...then smbung balik...


tyme neh kmi lwn bola renang...hehehee....game bru...xdak juai pnya...











mlm last...BBQ...all thing prepared...kmi just bakor jew...
neh kaki bakorn yer....aku kaki sentap mkn ja..


hasil penangkapan nelayan berjaya...heehhheee....


buian tempat aku lps emo....:(....

heroes bersama tenaga pengajar...




the heroin....<3

up up to the sky...



last day kna prepare breakfst sndri...neh tukang masak...


aku tukang bancuh air jew ...:(...xbleyh kacau org msak....




bergambaq sblum pulang.....





benda alah neh la aku naik tyme tggu bus dkt teluk Batik tu....
bnda neh namanya Airhead....
best banggat sih....mcm nak naik lg skali ja....
tp sbb kaki aku dah luka2....
so better aku naik next tyme lak...
sbb gmbq aku naik menda alah neh xdak so aku buh la muka org len...
huhuh...smpai aTI xsnap gmbq aku...:(




amacm....ada y termuntah nengok gmbq belambak cengini...hehehehee
memandangkan kopok twisties aku dah hbis...
so aku stop la dgn entri y melambak dgn gmbq neh....

_ASSALAMUALAIKUM_

2 comments:

4 Bestari 2014 said...

best ngatttt!!!! heheheh

DiahRodzi said...

urm...best oo men panas....itam legam dah aku neh...