Followers

get this widget here

Search This Blog

Wednesday, March 9, 2011

Bila Chegu mula mengajar...

Hai semua..lama bebenor eden xmengupdate...
hahaa...rosak bahasa kalau aku dah star rojakkan semua dialek2 kat Malaysia neh..
 okeyh...busy tu xyah lak crita kan...idup mana y xbusy ...
kalau pengganggur pown busy tau...busy menonton otomen kat umah nuh...
hahaa....joking around okeyh...

this week aku kena bt 1 task neh...
Go to school mengajaq weh...
Semua kelas Bm kena mngajar tahun 4...xterkecuali group aku...
aku dah p semalam mengajar murid-murid pertama aku...
tp y paling aku rasa lawak bila semua chegu2 dlm SDI(sekolah dlm institut) tu ingt kami dah nak bt praktikum...
alahai...awal lg la cikgu....kami baru sem 1..
hehehe....muda-muda lg...

Start pkul 12.40 group aku start mengajar...
tp y sedikit kecewanya bila student y sptotnya enam org jdi 3 org ja...
-sorang tak hadir-
-sorang neh aktif pergi bermain takraw-
-lg sorang plak pergi mengikut kawannya ke group lain-

hehehe...lantak la labu...jnji task berjalan...

1.2.3..action...

assalamualaikum murid-murid.....
WA-A-LAI-KUM-MUS-SALAMmmmmmmm....(lanjut sungguh depa menjawabnya)
saborr jew la.....

spnjang masa pengajaran tu mmg feel chekgu tu membuak-buak la...
tambah pulak student first aku neh semua bg kerjasama...
mmg layan habis la...
student first aku:
wan aida-mata bulat gila....dan y paling cepat reaksinya
Amri-bdk hensem yang kalut nak balik Kafa..
safwan sofian-bdk neh mata bulat jgk...yang malu-malu kalau suruh duduk rapat dengan wan aida...hahahaa
kanak-kanak riang....

tamat sesi pengajaran ...kami hadiahkan bdk2 tu pencil tiktik...
sbb bg kerjasama y utuh dan jitu dkt group kami..even diorg tggal 3 org ja....
hehee....then suruh diorg bg dkt kwn2 y xdpt hadir tu...

lps bdk2 tu balik semua...kami pown nengok la balik semua rakaman y dibuat...
alamak...aku bleyh lupa bt penerangan pasal kata kerja la plak...
mcm mna aku bleyh xperasan....
aiyooo...semua members group aku mrh....
tp xpa la..bnda dah lepas...so aku even sedikit frust...tp diorng dah ckp xpa...
then aku chill balik...
sekian...
_ASSALAMUALAIKUM_



No comments: