Followers

get this widget here

Search This Blog

Thursday, March 10, 2011

Silap mata @ silap pandang??

apa pandang2...
jgn pandang-pandang....
duduk renggang-renggang...

neh cerita basi semalam yang aku bru teringt nak post.....
so korang layan ja lah....
baca dengan byngkan suasana malam yer..hahahhaa

(^______________________________________________^)

hahaha...sepatotnya mlm neh aku kena menyiapkan assignment aku y terbengkalai tu...
tp sbb teringt tyme kelas mummy tdi...
aku gelak sorg2.....kesian.....rumate xsudi gelak sekali sbb dia xsuka selak....Opss....
hahhaa..

tau dak y chegu neh kena pndai bt origami or silap mata or something la...
memandangkan hri neh aku xsihat...
so aku xbrapa nak catch up all the lecturing...
 first y aku ingt...chegu kena pndai reka cerita guna origami...
dari surat khabar lama lak bleyh jdi bahan BBM y sangat menarik...
contohnya nak bt pokok....
cara-caranya;

ambil surat khabar dan potong mengikut saiz 1 jengkal tangan anda...


gulung surat khabar tersebut dan tape kan di bhagian luar skali...


gunting sehingga separuh surat khabar tdi...


buka hasil guntingan tadi..
dan kemudian tarikkan mengikut ketinggian y di inginkan....


tarra...jadi la pokok....hehehe.....

sbnarnya byk lg y aku belajar buat..tp aku sempat bt tutorial y neh ja....
simple kan....msti ramai y dah tau..tp saja ja nak share ilmu di dada...
hehehee.....

_ASSALAMUALAIKUM_

No comments: