Followers

get this widget here

Search This Blog

Tuesday, July 30, 2013

Muhammad Nasir...

Al- Fatihah...
Salam takziah aku ucapkan kepada kak sulung aku dan kepada semua ahli keluarga aku...
Alhamdulillah...Allah permudahkan segala urusan dan semoga Allah merahmati arwah...

Semalam time aku tengah kalut2 nak prepare untuk kena observe P.Jasmani tiba2 mak aku mai bgtau suruh jaga umah n adik bongsu aku sbb mak aku nak p bawak kakak aku p hospital...Kaget aku sebab kalau ikutkan hari nie baru kak aku nak p hospital ambil due date bersalin dia...aku pun mula la sesi soal jawab dengan mak aku...last2 baru aku dapat tau yang kak aku dah mula rasa nak bersalin...

Sesungguhnya Allah itu tidak akan menguji hambanya jika hambanya itu tidak mampu...dalam bersiap-siap nak pergi hospital kereta ayah aku rosak...kereta aku plak roadtax mati tak sempat nak renew lagi...kak aku muka dah pucat...Alhamdulillah saudara mara dekat dengan umah...jadi ayah aku pinjam kereta makcik aku untuk bawak kak aku p hostital...Aku membuak-buak nak ikut tp ayah aku cakap buat prepare untuk observe tu elok-elok...sbb tu masa depan aku...jadi aku pun x ikut skali...

Perkhabarannya sampai-sampai ja kat hospital tu doktor check kak terus kena bwk masuk bilik bersalin...sebabkan baby dah lemah jadi kak terpaksa la kena operate...dalam pkul 4 pagi tu call mak,mak bgtau kak dah nak kena operate...hati dkt rumah mmg dah tak tenang...semua benda campur aduk dah...nak tidur pun tak lelap...pkul 4.30 dapat call dari adik laki...dia maklumkan yang kak dah selamat melahirkan...baby laki...adik aku xckp pnjng...suara dia pun slow ja ckp...last skali dia bgtau baby tak selamat...sedu lak rasa...Tapi Allah lebih menyayangi baby lelaki tu...

Hari nie...pkul 8:45 pagi kena observe PJ... fikiran menerawang merata smpai lupa step pengajaran...tp nasib la sempat rujuk semula buku RPH sblum mula.... P n P jalan mcm biasa...tp hati dan fikiran xdak dkt situ...lps observe tu hati membuak-buak ingt nak mintak balik awal...sbb nak tgk jgk baby sebelum pengebumian...tp masuk ja pejabat nampak PPD datang bt lawatan...jadi aku pun matikan hasrat sbb fikir aku guru pelatih ja...susah nnt kalau kena soal byk2... Balik dari sekolah mak ckp baby muka ikut abang ipar dan dagu ikut kak... sebak ja...terkilan sbb xsempat tgk baby... Mak ckp baby letak nama Muhammad Nasir semperna nama mak Nasseriah....

Muhammad Nasir...
awal kehadiranmu banyak membawa keceriaan pada wajah-wajah tua ibu bapaku...mencongak hari untuk menimbang cucu...berkira-kira usia untuk bermain dengan cucu sulung...namun pergimu tetap jua kami terima sebagai ketentuan Allah...sesungguhnya ini merupakan ujian Allah untuk kami sekeluarga untuk bulan Ramadhan ini...

.bersemadilah kau bersebelahan dengan Tok Wan...Al-Fatihah untuk Muhammad Nasir dan Tok Wan..
ASSALAMUALAIKUM..


No comments: