Followers

get this widget here

Search This Blog

Monday, June 4, 2012

Kenduri Kahwin sana-sini...

hi...
short word..
just like my writing habits..
being lazy...
always come with the short boring story..
it the same goes to my 'cerpen' writing..
it still unfinished until the dateline was already past..
 
my ideas stuck in the middle of story...
aku pun tak tahu dah nak crita apa...
time aku sibuk-sibuk idea dtg..time dah rilek idea xdak la pulak nak dtg...
~~" frust....
aku tak tau mcm mana penulis-penulis neh boleh dtg idea y byk and some-kind interesting...
So whatever...dah boring dah nak hadap cerpen y tak ada ending tu...
 
Hey story yang best pulak la...
Sabtu lepas aku p wedding best friend aku...classmate...teammate...and lepakmate....
 
klepak-klepak-klubum-klubum-klubum-klubum......
kopang dipalu,
pengantin malu,
duduk bersanding,
tersipu malu,
kami doakan semoga berkekalan,
selamat sejahtera hingga akhir zaman...
lalalalala....

skrg dia dah bertukar dari Miss to Madam...So happy for her..Sedih jgk la sbnrnya sbb nnt dah kurng dah masa nak lepak2 nak gelak2..sobsobsob...She is so lucky to being married in  young age...Sampai seru awal(alhamdulillah)...
 
Nak dijadikan cerita...aku pnya la eksited sgt nak g kenduri kwn aku neh..skali aku dah pujuk makcik aku pinjamkan keta dia,ajak adik aku temankan semua dah..tiba-tiba aku bru tringat y aku xpenah pergi umah dia...gelabah aku g cri kad kenduri yang kwn aku bg neh...hbis beg semua aku selongkar xjumpa,time tu baru aku perasan yang aku xbwk balik kad kenduri special tuh...(--")
 
Tetiba ja lps tu ida msg aku...
aku apa lagi gelabah la ajak ida neh konvoi skali g umah kenduri..
nasib la ida xbertolak lg ke umah knduri...sbb before this ida ckp nak g umah knduri awal sehari..nak temankan bestfriend la katakan..hehee...
-so jadi la kisah konvoi y xbrapa nak konvoi tu...biasa la org xcekap lg nak memandu,kena tggal la jwbnya...nasib abah ida y baik hati tu snggup tggu aku y slow  neh..kalau tidak xmkn knduri la jwbnya...hehehee....
 
Alhadulillah smpai ja terus mencekik,bagi2 hadiah,sembang2 then tngkap gmbr 2 3 keping dah nak kena balik dah...huhuhu...xsmpat nak posing sakan...sbb ada hal lain y kena settle...Sobsobsob...sorry friend bkn niat nak berangkat awal...tp masa dan ketika tak mengizinkan...
 
Di sini diah nak ucapkan selamat pengantin baru....semoga kekal bahagia hingga ke syurga...semoga mendapat keberkatan dan dimurahkan rezeki dan dikurniakan zuriat yang soleh solehah...
Jalankan tanggungjawab anda dengan sebaik mungkin...jangan abaikan study dan semoga bijak menguruskan masa... 
 
 
 

 
 
Next day tu sptutnya aku ke Kulim untuk majlis kat umah kak senior sorg neh..tp tak dak rezeki org tua-tua ckp...keta kwn aku rosak...jdi terpaksa la berterus terang dgn dia y kami mmg xdapat nak hadiri majlis tu...terkilan sikit la sbb dah jnji mmg nak p umah akak tu...harap-harap xdak la y berkecil hati nanti...Alang-alang baju semua dah siap iron semua bagai, so join parent ja la g kenduri...Mak ngan ayah aku neh kalau ada sepuluh kenduri hari tu...sepuluh-sepuluh tu kalau smpat mmg pergi...tp sbb umah akak tu jauh sgt di Kulim sana mmg xsempat la nak berkejar ke sana..hehehe...

cuti-cuti sekolah neh mmg byk kenduri...hari-hari mkn nasi kenduri ja...pipi pun dah mcm di pam-pam...(sblum neh pun dah kena pam-pam dah)hehehe..
So apa crita cuti korg...
cuti aku kali neh suram2 ja...
poket dah mula nmpk dasar...tu y suram tu...
kalau nmpk permukaan lg neh msti tiap2 hari dah kuaq ngan adik aku p merata...hheheehe..
kwn2 pun byk y xcuti...
cuti aku pun dah berkurngan seminggu..
so feel cuti tu kurg ckit la..huhuhu..
 
walaupun aku yang suka rela nak jdi urusetia,tp bila pikiaq2 balik menyesal la pulak..
hurm...Apa-apa pun GOOD LUCK untuk semua atlet2 KAGUM2012 yer...
 
-ASSALAMUALAIKUM-
 

No comments: