Followers

get this widget here

Search This Blog

Monday, August 22, 2011

Eleh Kau Leader Kau Goyang kaki ja lah...

Night all....
probably should be... morning all...
tu la kecik2 time cikgu mengajor math dok berangan kawin beranak 4...
neh kan dah xtau dah....noon or midnight...morning or evening dah....
tajuk panas pagi2 buta....
tenyeh mata 2 3 4 5 kali jgk la semata-mata nak buat entri neh...

yeah...playing a dart in a midnight yer sis...
aduss tertusuk hati mak nokkkk!!!...
fuhfuhfuh.....mintak nyawa...mintak nyawaa....helphelphelp(*|*)?

actually I want to say sorry to all leaders out there...
neh bkn entri nak main terkam-terkam baham-baham....
ok sila la being rasional....
if u all ingt job as a leader neh such a dictator then is up to u...
tp korng sedar x yang bahawasanya tugas @ amanah seorang leader neh berat...
ibarat menanggung lebih daripada 1 bangunan kat IPG PERLIS neh tau dak!!!
then actually kenapa kau xjer offer diri kau jdi leader kalau kau rasa kau sanggup...
whyWHYwhy???
migrain la aku rasa kalau kau ada kembarperangai mcm neh ramai2....




ok trying to control the emosional......

tugas sebagai seorang ketua neh bahaya tahu....

first amanah:
talk about amanah make me shaking all about head to toes....
Ya Allah....
tahukah kamu setiap amanah y di letakkan untuk tanggungjawab kamu sekiranya kamu tidak mnjalankannya maka akan dituntut di Akhirat kelak....
maka jalankan la tanggungjawab kamu sebaiknya....

second:
CIK PUAN DICTATOR -may be-
ok...bab neh aku touching ckit...maafMAAFmaaf...
tugas sorg ketua tu mmg la kena bg arahan....
then setiap pembahagian tugas y diberikan dia kena pantau...
klau sesuatu tu xmemuaskan hati jadi dia layak memberi teguran....
bukan la niat seorg ketua tu nak mencari kesalahan sesiapa....seriusly dia hanya inginkan y terbaik...
semua pun nak makan nasi msti nak lauk sedap kan...
sama la...sapa suka makan nasi lauk kicap tetiba rasa mcm nasi lauk ayam masak garam kan....
logik la sikit....that why u learn math in ur subjek...
that subject train u how to be logic in ur day-life...ooooo....angguk ramai2....
kelekuKKK....cikgu Math ketuk sbb dok berangan....
then aku sampai terbawa-bawa ke dalam setiap kerja-kerja aku y lain....
effect my social life btoi la....xsemena-mena aku jdi terbiasa.....sial btoi

p/s: jgn pikir semua ketua jenis bg arahan ja ok..
.ada y jnis suka bincang dulu....divide job equally....

 

third:
Pekerja sosial...
leader neh kena ambil kira condition all the members of her/his ship...
sakit sihat demam batuk la.....
ayaq xdak nak mandi la....
electrik xdak nak iron baju la....
then so whatever....
MASALAH PAIP PECAH....so whatever.....
MASALAH INJAP PECAH.....so so whatever.....~~,


Forth:

Internet Bergerak....
world now dah xdak sempadan....
then leader pown kena follow jgk...
teknologi mau kena canggih....sbb nak inform mcm2 dkt anak2 buah...
cntoh mcm ipad ka....(mimpi lah kau nak dpt free)
hahahaaa....LOL....xdak kaitan....
ok leaders all kena tau pekembangan...everything....each inches of your Kingdom...
wow kingdom tu...lebih pada raja lagak kau...hahaha...
all...rules...statistic...activities....harga barang pown kena tau....kafe bukak ka x pown kena jgk ka???
shitt...pufff...pufff....magic of the internet really help u....
tp kalau internet mcm snail pown xdak guna la kau pakai ipad 2 3 ribu pown...hahahaa

then aku xtau dah nak ckp....aku dah ilang puncaketahuanarah dah....
sbb mata aku dah heavy like my weight dah....
Sekian...
APA KAU PIKIR KETUA KERJA GOYANG KAKI JA KA...
kau salah okeyh....
kitorg neh byk lg tggungjwb nak settle selain dari pikir kau sorg ja....
Leaders pown ada life...bg la change...
leaders pown human jgk..bkn robot y diprogramkan...
kau robot kah???
ok chill la...no one perfect...cuba la positive ckit mind kau tuh....
jgn sempitkan sgt dgn pemikiran negative kau...
kalau kau rasa kau busy....aku lg busy okeyh...
aku bkn nak meringut tugas aku...
tp be fair....if aku ckp semua...mean semua....
non exception....tp kalau dah ko berat buntut sgt...up to you la...
org nak kasi hadiah pown xmau...
lu pikir la sendiri...

panjang la plak epilognya...

aku nak kuat mcm burung neh....sigh....
_ASSALAMUALAIKUM_


No comments: