Followers

get this widget here

Search This Blog

Sunday, May 1, 2011

PERHATIAN!!!!...kopi neh xbleyh minum!!!....



hai...semua reader...
sapa suka minum kopi???
kopi best kan...
aku pown suka minum kopi...
kopi neh best sebab..
....sbb....sbb....sbb......
ok aku seriusly suka part neh...
byk lg kebaikan kopi tp disebabkan aku suka sgt part neh aku just bgtau kelebihan y neh ja....
kalau nak tau lebih2 korg google la okeyh...

Kafein dikatakan dapat menyusutkan lemak. Secara Psikologinya tubuh yang gemuk kurang membakar lemak ketika bersukan berbanding dengan mereka yang normal, badan akan membakar kabohaidrat sebagai sumber tenaga, sehingga kadar gula dalam darah cepat merosot. Inilah puncanya orang gemuk akan merasa lapar yang berlebihan bila selesai bersukan atau bersenam dan akhir nya mengambil makanan dengan kadar yang berlebihan sehingga lebih dari apa yang telah dibakar tadi, Tapi dengan mengamalkan dua atau tiga cawan kopi sehari tubuh mereka akan bertindak balas untuk membakar lebih banyak lemak, kafein membantu untuk memecahkan lemak dan menukarkan menjadi sumber tenaga sedia guna, Ini mendorong badan untuk memenafaatkan lemak dengan lebih berkesan dan membataskan pembakaran karbohaidrat yang menyebabkan kita kurang berasa lapar,


wohooooo...seriusly I loike this kebaikan...skrg jgk aku p minum kopi...
hahaha...
tp tdi tetiba lak aku terbaca something kat mjalah RAPI...
ada sejenis kopi neh mmg xbleyh minum...
biasa la kan....
xsemua jenis kita bleyh mkn kan..
kalau korg nak tau lg lanjut korg baca bwh neh...
 (cerita neh versi kedah)

seorang datuk sedang berbual-bual dengan cucunya yang baru selesai graduate...

TOK     : cu,skrg tok nak test ang sejauh mna ilmu yang hang ada selama hg dok mngaji neh.
CUCU  : Bek la tok...apa dia..tnya la lekaih??
TOK     : Hang suka minum kopi dak??
CUCU  ; Mesti la suka tok..awat plak tok tnya neh??
TOK     : la neh aku nak tnya hg...kopi apa y tak bleyh minum.??
CUCU  : Kopi panaih..
TOK     :apa kebengapnya cucu tok neh...kopi panaih awat plaknya xbleyh minum....
CUCU  : dah tu kopi apa??kopi mentah??
TOK     : salah gak...bukan dia...
CUCU  : xtau la tok...ceq kat U mna mngaji bab Kopi2 neh....apa jwpan dia tok...
TOK     : hek eleh...apa kebengapnya cucu tok neh....Kopi tumpah lerrr....tu pown nak kena ajaq kat U ka bru nak bleyh jwb...ish3..


hahahaaa...lama pnya teka teki....aku bila teringt balik rasa mcm nak gelak ja..
sbb mcm bodo sgt dlu xbleyh jwb simple question cam neh...
adoi....apekebengapnya aku dollu-dollu....
_ASSALAMUALAIKUM_

No comments: