Followers

get this widget here

Search This Blog

Wednesday, November 3, 2010

banjir...banjir...dan banjir lg....

waaaaaaa........banjir sudah...
huhuhh....sedih...aku mmg sedih sbb tyme neh tgh dok exam tetiba ja...
dummm....banjir 1 perlis neh...even xla teruk sgt tp...
neh la first tyme aku face dgn bndaa mcm neh.....
tkot kot aku tgk ayq y dok mkin naik neh...
huhuhuhh....
Tapi dlm aku dok merungut neh tetiba ja aku terkenang nasib org y jdi mgsa banjir neh...
then...aku trus rasa insaf sbb xbersyukur..aku bru di uji sdikit tp xbersyukur....
apa la nasib org y umah tggai paras bumbung ja....aku nyesal la plak....sob3..
kt setentang dgn bilik aku neh ada umah mak cik neh kan....cian dkt dia...
dah tengglm paras mna aku xtau la kan sbb xp ukuq pun...
tp y aku nmpk just bumbung umah dia ja.....cian dia...

berbalik cita dkt maktab aku neh kan.....tetiba melalut...hahahaa....tacing lebih2 lak...sorry...
"APA MAKTAB PERLIS TENGGELAM?????????"
jwpan tuk soalan tu -ya la xkan terapung lak kan...hehehe.....sorry lwk ja....
neh nak story skit.....mula2 pada 28.10.10 tu dkt area cni kan...
ada berlaku satu angin kencang y mnyebbkan puting beliung....
hot kan intro dia....tp serius aku xtipu....neh aku ada gmbaq bukti.....
tyme neh bru nak
start puting beling nie....

tyme neh dah kuat dah dia punya angin....
tkot tgk tyme neh.........

 



































then....
lps tu besoknya....bersamaan dgn 29.10.10..hujan dah start turun xberenti...
kalau stop pown jus sekejap ja then ujan balik....smpai la smlm...hujan bru start stop...
tyme 2.11.10...aku ada exam dkt BK2 ...tyme tu aku dok dkt tepi tngkap...
tup2...aku tgk banjir dah site blakang mktab....sekolah Ipg dkt blakang dah tutup...
from that moment la aku bru tau y kmi tengah tggelam.....
ptg tu plak dkt news ckp may b letrik n ayaq akan stop....huhuuhh
seriusly aku just pikir nak balik ja....tp bila pikir balik pasal exam....
aku terpaksa cancelkan hasrat aku....huhuhuh..pasrah.........
tetiba ja...mlm td....ujan turun kembali....huhuhuhh
 aku dgn kwn2 aku pown think twice la....
nak balik ka x....nak balik ke nak stay..


Tepat pkul 10 smlm diorng announce y trak akn dtg ambik pg nie kalau sespa y nak balik...
aku dgn kwn2 aku pown bt disscussion la...nak balik ka nak stay..hehe...lwk lak dgr...
tp seriud kami semua gelabah sbb paras air meningkat....
last2....aku dgn lg 3 org kwn aku sebulat suara nak balik...
hahahahhaha......mcm crita koboi lak aku rasa....

pg neh tyme aku bgun ja dri tdur trus aku lari p tgkap tgk paras ayaq.....dubdapdubdap...
huhuhuhu.....suspen ckit....sbb ayaq mmg naik tggi gak la....huhuhu........
aku pown apa lg standby brg la nak balik tggu trak ja mai ambik....
tp tggu pnya tggu smpai skrg xmai2 lg.......huhuhu...
td ada sis neh announce  dkt blok aku .....
dia ckp trak mai dlm tghari jap g.......
so...meaning that......
aku kna tggu lg la..


Ok la jgk kan...bleyh aku update bloggie aku neh,...hehehe...
urmmm....aku pown dah xdak story dah.....
korng tgk la gmbq2 neh....
gmbr mktab bnjir...
hhehehe...

....jln nak ke IPG Perlis terCHENTA...

situasi sebenar dkt pintu masuk IPG

kawasan tasik y first tenggelam

flying fox pun dah tenggelam...

PULAKO y first tenggelam..

side from hostel...

Gazebo y floor dah ilang..hahaha..

dan lagi....gazebo...

PUSAT LATIHAN KOKURIKULUM

site kem perkhemahan y dah ilang dlm air....

padang air.....

padang bola ilang...

kg y dkt maktab dah teruk dah tenggelam...







































































































































   
tu ja untuk entri kli neh.....
salam...aku balik dlu...
bubye IPG......
.....the end.....


No comments: