Followers

get this widget here

Search This Blog

Tuesday, October 16, 2012

perlu jadi hipokrit ker tak perlu??

Masa dok jenjalan dalam alam blog tadi aku p melawat jiran2 tetangga blog jap...tanya-tnya khabar entri depa semua,lepas tu aku masuk dalam blog blogger femes neh
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZXJ1iwYJ6ltihDzwyrqpzVZkuIUEaSLTu2fFwbN5lYmO3ZA_QKfsDLPcs2Fl9qWmRro9zUXO75pJwK75n0DS8AzIsnsGejXpgJrMCh47ieIHsaSt4wnTYZYhx4NWQr6i__UJnlrx5mg/s870/18mei.jpg
 
mmg sedikit sebanyak membantu aku la untuk ilangkan rasa2 kurang senang dlm hati neh..blog neh seriusly lawak y berkisar pasal kehidupan seharian.. once aku baca satu entri neh.. Every Single Time... situasi aku skrg neh lebih kurang mcm neh la jgk...terutama bila berdepan dgn org y hipokrit..

sini aku nak kongsi sikit la...
teramatlah rugi bagi mereka yang berhipokrit...sebabnya??
 
pertama:tak boleh nak jadi diri sendiri..
kedua:sentiasa berada dalam keadaan takut sebab takut pecah tembelang dia..
ketiga:susah untuk ikhlaskan hati dalam setiap apa y dilakukannya..
keempat: tidak dapat melahirkan emosi sebenar (lama-lama bleyh stress sorg2)

dan kenapa aku senaraikan sebab2 neh??huraiannya pandai2 la pikir sendiri...
 
rugikan hidup seseorang yang hipokrit neh...xbleyh nak enjoy life...dan kadang2 org sukar untuk faham org2 yang sebegini dan lama kelamaan kawan2 akan mula melarikan diri dri kehidupan seharianya....wah3 ayat aku...hehehe

tapi tak jugak...kadang2 manusia lebih memilih untuk menjadi hipokrit bila berdepan dengan manusia y juga hipokrit...hurm...takmo~takmo~takmo~ 
tak sihat untuk perkembangan minda dan emosi tau...hehehe...
elakkan diri untuk menjadi seorang yang hipokrit...
pesanan ikhlaslasss dari miss Rodi

~Assalamualaikum~
 
 

No comments: