Followers

get this widget here

Search This Blog

Saturday, April 21, 2012

Maluu...

 
hari neh adalah hari yang memalukan diri sendiri....
dan paling memalukan bila sepanjang 16 tahun aku belajar Bahasa Melayu...
ialah apabila aku sendiri tidak pandai untuk menyusun ayat-ayat bahasa Melayu dengan baik...
lebih memalukan bila aku merupakan guru pelatih bahasa Melayu...
jalan tunduk-tunduk tutup muka dengan tudung sebab malu....

aku malu..
kenapa aku malu..
aku malu bila sebanyak-banyak bilangan kosa kata bahasa Melayu dalam pala otak aku...
satu ayat aku nak susun nak buat permulaan cerpen pun aku tak tahu...
sangat memalukan sanubari aku...

Kursus Penulisan Kreatif(Cerpen)....
masuk telinga kiri.highway terus p telinga kanan...xdak RnR dah dkt otak...
huhuhu....memalukan bila seharian dalam dewan kuliah aku hanya mampu menyimpan 20%
80% aku dah diskaunkan...
Sekian....
(Aku malu nak mengaku yang aku dah belajar bahasa Melayu selama 16tahun)

_ASSALAMUALAIKUM_

No comments: