Followers

get this widget here

Search This Blog

Sunday, August 7, 2011

REZEKI la namanya tu...

bangun pagi gosok gigi guna kodomo lions....
gigi putih sihat dan kuat dgn kodomo lions....

hahaha...intro xbleyh blah dan xdak kaitan dgn isi...
last night aku stay up all night ...aku xbleyh tidoo...may b sbb dok ingt umah kot...
hurmmm....lama dah neh xbalik....sampai mak call la tnya bila nak bleyh balik....
hehehehe...melalut lg...
ok....sbbkan se-mlm-an aku xtidoq....
so pepagi buta pkul 4pg tu aku menerjah la ke bilik kwn aku...
sbbnya nak jenguk periuk nasi...nak sahoq a.k.a sahur...
ktok-ktok-ktok aku ketuk pintu bilik dia...
skali rupanya dia mmg sgaja xkunci sbb nak bg aku masuk...
hehheee...sakit ja tgn aku dok ketuk pintu bilik dia....aDOiii...
jenguk sana jenguk sini...xdak apa...kuciwa aku rasa.....(T.T)
jdi aku bt keputusan nak masak....
klungklangklungklang bising 1 bilik aku dok masak skali dgn bau semua siap...
tgk2 jam xperasan y dah lwt...(lamanya aku masak>???)confius aku...
tp y pastinya aku sudah masak semua aku just ada lg 5 minit ja lg untuk menelan...
fuhhh...nseb bek sempat...kalau x...penat ja aku masak...kalau alamat xsempat jdi mknan kucing ja la jwbnya...
huhuhu...rezeki aku kan....Allah tu maha adil...Maha mengasihani....Alhamdulillah...

sudah mkn ..tggu azan semua....solat...
then layan RyanHiga jap dok ber-TEEHEE dia xhabis2.....
smentara nak tggu matahari terbit...aku sempat dok ulang tgk Maharaja Lawak Final 2 3 kali ulang part Sepah...then......
















Senyum seindah suria...yang membawa cahya....
senyum la dari hati...
duniamu berseri...lalalalaa....

matahari pown terbit....cantikkkk oooo...
aku suka tgk matahari terbit....tmbh2 bilik dok hadap lak arah bendang...mmg cun la weh....
rezeki aku sbb masih mampu melihat matahari terbit dari arahnya lagi.....
dan rezeki aku bila Allah bg aku peluang untuk bernyawa lagi...
Alhamdulillah....

lps dah puas tgk matahari semua bagai....aku pown menguap....

ok crita habis....aku kroh kroh kroh lps tu.....

bangun2....
bagai terjaga dari mimpi indah....
dengaq bunyi pintu bilik Gedebang....PAng...semua ada....
kadar nadi meningkat jdi 120...hahahhaa....
hiperbola lak pepagi buta neh....aDOii....
semua gara2 rumate aku baru balik.....
rezeki sihat Allah bagi dkt aku sbb aku terselamat dari fasa2 awal Sakit Jantung...
Alhamdulillah aku masih sihat sampai ke ptg...
hahaha....

ptg lps asar dpt invite berbuka ramai2 kat umah dak kelas aku ...
family dia murah hati buat jamuah berbuka kat umah dia...in Berseri,Perlis...
berseri-seri jgk la muka kwn2 aku semua sbb dpt mkn free....hahaha...
termasuk aku....
Rezeki jgk tu...Allah bg kami semua rezeki berbuka mcm 1 family....buka ramai2...
so ilang ckit la rasa rindu aku nak buka posa kat umah...
(saja buat teruk...padahal kedahan ja pown...)
busy lol...bila masa nak fly balik umah...sobsobsob.....
rezeki jgk bila first time aku bleyh cuba merasa masak Asam pedas daging....
first time aku rasa....mula2 nmpk mcm gulai...ingt gulai dah tdi...
siap aku ckp kat diana tdi...kata aku nak gulai....aDOii...blushing....
Mkn+Minum+minum+minum+minum+minum....fhm x??
hahahaa....mean...makan asam pedas ciput....minum ayaq over nak mampoih....
pedas wey.....dah nama pown asam pedas.....so sinonim la kalau pedas...dan padan muka aku...sapa suruh xmkn pedas...hahahaa...over lagi...oppsss emsory~~bak kata amir...tetiba**
lps belehak sedaih....Alhamdulillah....kenyang dah....~~xsenunuh pnya anak dara....aku belehaq slow okeyh....kira sopan lah tu,,,nak apa lg haaaa....habaq mai...habaq mai...
ok...enough...xyah nak over2 shadow sgt...

solat maghrib....ter-accident dgn katil lak kan....
tp rezeki Allah bagi peluang kat aku.....sbb aku xbiol trus lps tu....
hahaha....Iena kureng gelak kat aku xhbis2...
lepak jap....
then 1 trip balik dlu.....trip kami la tu...sbb nak rushing p beli tiket balik raya...
then p cri kotak lak memalam buta....
nsib la ada....dah mcm apa lgi....mlm2 dok usung kotak....
kalau kami pakai compang camping msti org pandang sinis kan...
'Homeless ka bebdk neh???'
Hello,auntie y dok kutip kotak kat GC Town tu lebih kaya dri ampa tauuu....
adoi....aku cam xcaya bila tgk umah auntie tu....besauw kot....
so don't underestimate people....
kekadang y jalan kaki tu lg kaya lg padaa y nek keta besor....
xcaya....kaji sendiri...
dah sampai mna dah crita....
melalut sampai ending episod NoRAELENA pown xhbis2 gak...

lastly jumpa kotak berpapanpapan....
ceh nak habaq byk tu...
balik IPG buat 'Big Palm'..
sampai ada luka parah la....gara-gara pisau kecik toit nak bedah kotak tebai...
org len berdarah....aku y over lari dok jauh....dugaan....
siap semua...dah puas hati semua....
baru tamat crita....
hehehee....
TQ sbb sudi baca sampai ujung....
padahal xdak menarik mna pown...
tp bila dah insomnia berlaku...
begini la tangan laju jgk nak HUpdate blog cabuk neh...

_ASSALAMUALAIKUM_



2 comments:

Aleen Aiden said...

perghh,masak kul 4 tapi taim makan tggal ballance 5minit je?masak banyak jenis ke?hu3
nway,slamat berpuasa! ^_^

anakdenesor said...

fuh seb bek sempat=)
rezeki