Follow this site

Followers

get this widget here

Search This Blog

Saturday, August 20, 2011

eyhh kejap je singgah??

Salam terawih to all readers....
hope u all berada di bwh nikmat Allah y Esa....

Ramadhan....
bulan y mulia....
bulan pengampunan....
bulan kerahmatan....
bulan ibadah....
segalanya y terbaik....
bulan untuk umah Islam sedunia...
bulan keinsafan....
bulan yang sering dinantikan oleh semua umat Islam...
tp skrg ia sedang beransur pergi....
apa y telah aku lakukan sepanjang kehadiranmu...
apakah segala amalan dan doaku masih sempat tika ini??
apakah aku masih sempat untuk mendampingi mu ramadhan..
sekejap engkau datang....perjalanmu penuh nikmat...
tp aku masih belum puas merasai semua kenikmatan mu ramadhan....
kini fasa terakhir bersamamu penuh keinsafan....
mohon kesempatan ini untuk aku beriltizam dengan amal ibadah ku Ya Allah...
andainya ramadhan...kita tidak lagi bertemu.....
aku berdoa ramadhan kali ini adalah yang terbaik untuk aku ya Allah...
amin...




mlm neh start dah 10 mlm terakhir...
meaning mggu neh weekend last fasting at IPG...
cause next week semua pakat cabut balik kampung halaman masing2 dah...
ya lah raya dowwwhh...tu pown nak bgtau kat blog kah???
suka hati la...sebook ja...

jap sejak bila aku dok pakai dialek negeri org len neh...
.xsedaq diri ....Kedah murtad celup dah aku rasa....

huhuhuhu....emotional lebih2 lak....
xbalik mggu neh xbermakna mggu dpn xbalik dah...
heheheee...
kemain lg semangat aku nak balik mggu dpn...
smpai lecturer discuss subjek math tdi pown aku dah xfokus...
apa lg...aku dok pikiaq nak balik ja....dok ingt kalu mggu neh balik mggu dpn balik lg....
sat gi mak xsempat nak rindu aku lak....so aku pown xjdi la balik....
konon2 la kan...hehehee...
skali tdi time bukak posa tgk sambal petai aku dah sadis dok teringat kat mak dah...
sobsobsob...mggu lps nak mkn sambai petai tp mak xdan nak buat..huhuhu
..tetiba menangis dalam hati....teringat mak...
ya la...kang menangis tetiba dpn kwn aku semua,depa dok pelik la plak knapa tetiba nak reyak kan....reyak tu nangis la....

ptg tdi beli ayaq nyioq.....Kaw pnya...mmg tip top....marvelous tahap....isi full....ayaq original...no pewarna tambahan....y ada gula tambahan ja...hehehe....
dok mimum sikit pnya best layan kenikmatan ayaq nyioq tu....tetiba teringat ayah plak dah.....
sobsob....mggu lepas dok suruh ayah kait buah nyioq kat pokok...
tp ayah xdan nak balik p kmpung sbb aku habaq lambat....
ya la...dah nak balik maktab baru dok bgtau kat ayah kata teringin nak minum...padan muka aku...kempunan...
aDOi...mlm neh seriusly aku rasa mcm nak balik rumah gila....

rindu kat semua dah neh.....
mak...ayah...adik.....abg solah...abg apit...kak...nabihah...naemah...
dkt tok pah pon rindu gak sbb mggu lps balik xdan nak p umah tok pah..arghhhh..... apa y aku tulis neh....
Annoying gila dah aku rasa kalau sapa y dok baca entri neh......


_ASSALAMUALAIKUM_

2 comments:

diyan said...

setadi hujung negeri mmg loghat lain :P heheh
raya mai la :D

DiahRodzi said...

insyaAllah..kalau xdak aral aku p....hehehhee